Vinteraktivitetsdag

Tre av elevene på skitur i Nordmarka.

Denne uken har alle elevene på Mjorstuen skole hatt vinteraktivitetsdag. Barnetrinnet har vært på leke- og aketur til henholdsvis Sognsvann og Øvresetertjern. Ungdomsskoleelevene har også vært ute, men kunne velge mellom skitur i Nordmarka, skøyter på Frogner stadion, aking ved Frognerseteren eller gåtur, med utgangspunkt i Øvresetertjern.

Lærer Kari Feiring, som hvert år har vært ansvarlig for den lange skituren for ungdommene, har latt seg imponere i år. Nesten 50 ungdommer var med på den to mil lange skituren fra fra Frognerseteren via Kobberhaugen, Lørenseter og Aurtjern, over til Sognsvann.

– Jeg er så imponert! Aldri tidligere har så mange ungdom vært med på den lange skituren på vinteraktivitetsdagen. Det er litt isete og variert terreng i Nordmarka, så det ble noen blåmerker og skrubbsår, men elevene sang og smilte og koste seg likevel. En av elevene måtte til og med stake hele veien fra Lørenseter til Sognsvann på en ski, på grunn av en løs binding. Men han var like blid han også, forteller Kari.

Det har vært to flotte dager for både barn og voksne.