3B ble fylkesvinnere

Glade fylkesvinnere sammen med administrerende direktør i Det norske Skogselskap, Trygve Enger og selskapets markeds- og utviklingssjef, Trond Lohre.

I oktober deltok 3B-elevene i konkurransen Tre om Tre Plankehytte. De planla, samarbeidet, hamret, målte og dokumenterte hele prosessen. Det gode samarbeidet ga resultater. Elevene samarbeidet og jobbet så bra at de ble kåret til fylkesvinnere i Oslo.

I går var administrerende direktør i Det norske Skogselskap, Trygve Enger og selskapets markeds- og utviklingssjef, Trond Lohre på besøk i 3B for å overrekke diplom og premie til elevene.  Premien er nytt verktøy, til bruk for alle elevene på skolen. I tillegg fikk elevene i 3B refleksbånd og deilig kake, som noen av foreldrene hadde bakt. Vi gratulerer barn og voksne med seieren!

Konkurransen er et initiativ fra Det norske Skogselskap og Sparebankstiftelsen, som inviterer grunnskoler til å delta i konkurransen. Målet med konkurransen er å motivere barn og unge til å lære om materialet tre, om snekring og forståelsen av treets egenskaper.