Ønsker flere svar fra foresatte

Rektor Stenberg

– For første gang siden jeg ble rektor på Majorstuen gjennomfører vi nå en foreldreundersøkelse knyttet til foresattes opplevelse av læring og trivsel hos oss, sier rektor Marianne Mette Stenberg.

Det har tidligere vært gjennomført andre undersøkelser, knyttet til Aktivitetsskolen og elevmiljøet, men aldri har foresattestemmen blitt invitert inn på denne måten. Undersøkelsen er sendt til alle hjem, ved at en av de foresatte har fått epost og sms.

Målrettet jobbing

– Håpet er at mange nok finner tid til å svare slik at vi får gode tall å jobbe med. Skole-hjemsamarbeid er en viktig del av elevenes læring og trivsel. Undersøkelsen gir oss mulighet til å kunne jobbe enda mer målrettet, sier Stenberg.

Det tar 5 minutter å gjennomføre undersøkelsen. Det har kommet inn en god del svar, men fortsatt er svarprosenten for lav til å få de valide tallene skolen håper på. Fristen for å svare er 21. april.

Viktig stemme

– Hver dag skjer det mange tusen møter mellom mennesker hos oss, og hvert av disse møtene bidrar til å forme opplevelsen av skolen. Vi vet også at hjemmenes opplevelse av skolen påvirker elevenes forhold til oss og deres innstilling til læringsarbeidet. Foreldrenes opplevelse av oss, er derfor svært viktig, sier Stenberg.

Undersøkelsen handler først og fremst om din oppfatning av ditt barns trygghet og trivsel. Andre viktige tema er støtte fra lærer, og samarbeidet mellom skolen og hjemmet om ditt barns faglige og sosiale utvikling.

Anonym

Alle svar fra Foreldreundersøkelsen blir behandlet konfidensielt. Det vil ikke være mulig å koble dine svar til deg eller ditt barn. Dine svar vil kun inngå i de samlede resultatene for skolen.