Verdensrekord i kosting

Elever fra Majorstuen skole er med og koster i Oslo sentrum for å sette verdensrekord. Foto: Martine Bore

I dag, torsdag 26. april, arrangerte Rusken verdensrekordforsøk i kosting på Rådhusplassen i Oslo sentrum. Rundt 5 200 barn fra Oslo kommune var med på forsøket, og blandt dem var det 329 elever påmeldt fra Majorstuen skole.

Arrangementet var godkjent som verdensrekordforsøk av Guinness World Records og det var en offisiell dommer til stede for å godkjenne rekorden. For at rekorden skulle bli godkjent måtte alle deltakere koste i ett minutt sammenhengende, samtidig.

I tillegg til barna var også ordfører Marianne Borgen til stede for å være med på kostingen. Stian Sandø, kjent fra Newton og Farmen kjendis, ledet arrangementet, mens Ravi underholdt etter at verdensrekordforsøket er gjennomført.

Verdensrekordforsøket var en tjuvstart på markeringen av Oslo som Europas miljøhovedstad i 2019.

På Rådhusets facebookside kan dere se bilder fra Rådhusplassen.