Verdens bokdag - en hel uke

Bilde av elever som har kledd seg ut som Ronja Røverdatter, Emil fra Lønneberget og Pippi Langstrømpe i forbindelse med Verdens bokdag 2017.

I dag avslutter nemlig elevene og lærerne på 1.-4. trinn Verdens bokdag-uke med sangsamling på personalrommet. Tema for bokuken har vært Astrid Lindgren og hennes spennende verden. I den forbindelse har barn og voksne kledd seg ut som personer fra hennes spennende verden.

Fröken Prüselius, bedre kjent som Prussiluskan i bøkene om Pippi Langstrømpe, styrte samlingen med myndig stemme, mens elevene på de forskjellige trinnene hadde øvd inn sanger som de sang for hverandre. Elevene sang Lille katt, Du käre lille snickerboHujedamej, sånt barn han var og Her kommer Pippi Langstrømpe. Sist sang alle sammen Idas sommervise fra Emil i Lønneberget.

Samlingen ble avsluttet med å minne elevene på det kjente Pippi-sitatet: "Det har jeg aldri prøvd før, så det tror jeg sikkert at jeg kan klare!"