Skoleplattform Oslo for foresatte

Det finnes tre hovedtjenester for foresatte:

Portal

Skoleportalen er basert på teknologien EPiServer, og er levert av Osloskolens driftsleverandør CGI. I portalen kan skolen blant annet publisere meldinger og informasjonssider. Som foresatt vil du her få tilgang til relevant informasjon fra din skole og om ditt/dine barn. Portalen fungerer også som inngangsport til andre tjenester i Skoleplattform Oslo.

Its – Mine Fag

Når du er logget inn i Skoleplattformen og klikker på verktøyet "its – Mine fag" kommer du til Osloskolens læringsplattform, som er levert av itslearning. Her får du tilgang til fagene til ditt/dine barn. Læringsplattformen er et rendyrket verktøy for undervisningsaktiviteter, og inneholder verktøy for planlegging, elevaktivitet, vurdering og oppfølging.

Fravær

Når du klikker på verktøyet "Fravær" kommer du til en fraværsoversikt for ditt/dine barn. Løsningen for fravær er levert av Fronter.

Her finner dere en veiledning for bruk og pålogging til Skoleportalen. (pdf)