Allsidig på åpen dag

Bilde av kunstutstillingMaks inviterte alle foresatte til å komme på besøk for å se på noe av det elevene gjør på aktivitetsskolen.

På åpen dag ble det satt opp to fremvisninger av forestillingen "Månelanding" laget av og med elever som går i 3. og 4. klasse på Majorstuen aktivitetsskole.

Sammen med Pål Holdahl har de i løpet av det siste halvåret skrevet manus, laget kostymer og scenografi, og til slutt vist frem stykket for foresatte, elever og ansatte. Dette til stormende jubel fra publikum i salen!

Koret Rødhettene og Ulvene holdt en minikonsert i kantinen mens man kunne nyte et glass saft og en kjeks til musikken. De fremførte sangene "Morning has come" av ukjent komponist og "Sår du blomster" av Ivar Skippervold.

Teknologikurset og kodekurset viste også frem hva de har laget denne våren, to roboter kjørte rundt på gulvet styrt av elevene som har bygd dem ved hjelp av Lego Mindstorm. På datamaskinene kunne elevene vise frem det de har programmert ved hjelp av Scratch, og barna spilte hverandres spill med stor fasinasjon.

Vårens hobbykurs har også gitt resultater, noe kunstutstillingen i kjelleren viste oss. Lek med form, farger og ulike materialer gav resultater som ble vist frem, før barna fikk mulighet til å ta med seg kunstverkene hjem.

Alt i alt synes vi at Åpen dag fikk vist frem det mangfoldet vi har av aktiviteter på Maks, og håper at de foresatte fikk et fint innblikk i vår hverdag og koste seg sammen med barna sine.