Bærekraftige idéer

En gruppe mennesker som poserer for et bilde
Den siste uka har elevene på 9. trinn fått utfolde skapergleden, engasjementet og utforskjertrangen sin ved å jobbe sammen og omsette ideer til handling. Med utgangspunkt i et av FNs bærekraftmål har elevene jobbet  fram nye og smarte tjenester og produkter som kan bidra til bærekraftig utvikling.

Alle gruppene presenterte resultatene sine for en jury bestående av ledelse, ansatte og elever, samt en representat fra Ungt Entreprenørskap. 4 vinnere ble kåret og skal representere Majorstuen skole i fylkesmesterskapet, som holdes på Sentralen i Oslo, i mars.

Disse gruppene gikk videre:
  • Re-Fashion - Erika, Emilia, Jonas, Hedda, Adrian og Anna (9B)
  • Ung Fagchat - Oskar, Vemund, Josefina og Liv (9B)
  • Ambrosial - Sophia, Victoria, Daniel, Elisa og Valentyna (9M)
  • Juz World - Oscar, Albertine, Christian og Mathilde (9B)

Vi gratulerer, og heier videre på dere i Fylkesmesterskapet 2024!

Fylkesmesterskap Ungdomsbedrift 2024!

Det er Ungt Entreprenørskap Oslo som inviterer ungdomsbedriftene til Fylkesmesterskap Ungdomsbedrift 2024.

Fylkesmesterskapet er en arena for læring, anerkjennelse, nettverksbygging og salg. Ungdomsbedriftene får tildelt et eget standbord og skal pitche ungdomsbedriften og sitt konsept for representanter fra arbeids- og næringsliv, samt publikum.

Les mer på nettsidene til Ungt Entreprenørskap, ue.no.