Temakveld - Foreldrevettregler

Gutt og ansatt bygger lego i klasserom.

Helsesykepleier Thea Malde og skolepsykolog Kristine Enggrav foredrar om foreldrerollen og om hvordan vi voksne på best mulig måte kan møte barna våre i forskjellige situasjoner.

Arrangementet er delt inn i to bolker, som følgende:

1.–6. trinn kl. 17.00 – Hvordan styrke barns ressurser og robusthet?
- grensesetting, følelser og psykososialt miljø.

7.–10. trinn kl. 18.00 – "Hjelp jeg har fått en tenåring i huset!"
- grensesetting, avvisning og hvordan møte ungdommens følelser.

Arrangementet holdes i Majasalen, inngang D, 2. etasje.

Målet med temakvelden er å gi dere foresatte innspill, veiledning og enkle verktøy til hvordan dere møter barna deres på best mulig måte i forskjellig faser i barne- og ungdomsårene, og i forskjelllig situasjoner i hverdagen.

Vi håper alle setter av tid til å komme!

Barnepass
Skolen tilbyr barnepass i regi av Maks - Aktivitetsskolen på Majorstuen skole, for de som trenger det under temakvelden. Påmelding for barnepass sendes til deres respektive kontaktlærere. Tilbudet er først og fremst til foresatte med barn på 1.-4. trinn, men behov utover dette kan meldes ved påmelding.