PARKERT PII III II III IANO

4-hendig.Christina Johansson og Isabel Sandersen. Foro: Sun-Young Ju-Friedensburg

I dag var det ikke hvem som helst som spilte for tilfeldig forbipasserende på et av Oslos mest besøkte steder. Ved klaveret satt Sebastian Egebakken Svenøy, Christina Johansson og Isabel Sandersen. Felles for disse tre er at de er elever ved Musikk på Majorstuen skole.

Stuntet på Østbanehallen i dag, er et ledd i prosjektet "Parkert piano". Prosjektet er i regi av Jeunesses Musicales (JM) Norway, med støtte fra Sparebankstiftelsen. JM Norway er den norske seksjonen av Jeunesses Musicales International (JMI) , verdens største nettverk for unge musikere. Kulturbyråd Hallstein Bjercke fikk æren av å åpne flygellokket onsdag formiddag.

Tanken bak prosjektet er å ta musikken ut i det offentlige rom, til glede og inspirasjon. Planen er å få parkere flere pianoer ut i offentlige rom i løpet av året.

I tillegg til våre talenter fra Musikk på Majorstuen skole var også profesjonelle musikere, elever ved Norges musikkhøgskole og andre utdannelsesinstitusjoner til stede ved innvielsen.