Miljødager med gjenbruk og framtidsmat

Elever i 5 trinn har laget blomsterbed av gjenbrukt materiale.

Elevene i 5. - 7. trinn har en spennede og lærerik timeplan denne uka. De har jobbet med temaet bærekraft og miljø og sett på mange sider av det å leve miljøvennlig.

Framtidas mat er insekter og elevene fikk blant annet smake på tørkede melormer og lage mat slik de antar at det vil bli gjort i 2050.

Det har vært mange forskjellige prosjekter gjennom uka. Elevene har blant annet laget lekebiler med strikkmotor, innsektshotell, bærenett av brukte t-skjorter og blomsterbed av gamle bildekk.

Noen elever har hatt med seg 1. klassingene på en tur langs Akerselva. Skolen er fadder for en strekning av denne elva, og har et spesielt ansvar for at de ser rent og ordentlig ut rundt elva.

I morgen skal det være klesbyttedag, og en utstilling av alt det elevene har laget i løpet av uka. Det blir blant annet visning av en film som noen elever har laget. Filmen handler om hva vi kan gjøre i hverdagen for å kunne gjøre en forskjell for miljøet.