Musikk på Majorstuen ønsker nye søkere velkommen

Ina og Sebasitan spiller piano

Musikktilbudet startet opp i 2011. Dette skoleåret er det seks musikk-klasser fra 5.-10. trinn, og til sammen får 127 elever sin grunnskoleopplæring med spesielt fokus på musikk, ved Majorstuen skole. Barratt Due Musikkinstitutt har det faglige ansvaret for instrumentalopplæringen og elevene får seks timer musikk i uken, i tillegg til den ordinære undervisningen.

Tilbudet passer for elever som har gode ferdigheter på sitt instrument, og som ønsker å videreutvikle sitt talent. Opptaksprøvene gjennomføres i uke 10 og 11. Fagjuryen ser da på ferdigheter på eget instrument, musikalitet og konsentrasjon og motivasjon.

Om du er interessert men ønsker å vite mer om tilbudet, kan elever og foresatte komme på informasjonsmøtet vi arrangerer i januar. Informasjon om møtet kommer senere.