Majorstuen deltar i Klassequizen 2017

Harald, Thea og Isabel representerer Majorstuen skole i årets Klassequiz.

De tre elevene som representerer Majorstuen skole i årets Klassequiz er Harald, Thea og Isabel, alle fra 10E.

Klassequizen er en landsomfattende kunnskapskonkurranse for elever på 10. trinn og arrangeres av NRK. I de innledende rundene skal lagene svare på 12 spørsmål, fordelt på tre kategorier. Harald, Thea og Isabel fikk spørsmål fra kategoriene; bank, Olav og gull. Det var ikke alle spørsmålene som var like lette, men den totale poengsummen ble likevel 7, av 12 mulige. Godt jobbet!

Dersom laget vårt er blandt de to lagene med flest poeng etter innledende runde, går de videre til fylkesfinalen. Den heldige fylkesvinneren stikker av med en sjekk på 5 000 kroner!

13. mai møtes fylkesvinnerne fra hele landet til en nasjonal finale, som sendes på NRK1.

Vi ønsker laget vårt lykke til i kunnskapskampen.

Bidraget kan høres her.