Koronainformasjon per 15. desember 2021

Illustrasjon

Hjemmeopplæring betyr at elevene vil få digital hjemmeopplæring de 3 siste dagene før juleferien. Siste skoledag før juleferien er tirsdag 21. desember. De ansatte på hvert trinn vil gi mer detaljert informasjon om hvordan dette blir gjennomført.

Elever under 12 år med minst én forelder ansatt i kritisk eller viktig samfunnsfunksjon, får tilbud om tilstedeværelse på skolen. Elever med særlige behov, som ikke kan ivaretas hjemme, skal også få tilbud om tilstedeværelse på skolen. Elevene dette gjelder vil fortsatt følge klassens digitale undervisning, sammen med voksen på skolen. Det er viktig at de som trenger et slikt tilbud melder dette raskt til kontaktlærer, som videreformidler til nærmeste avdelingsleder.

Aktivitetsskolen
AKS holder åpent disse 3 dagene for de av barna som har forelder i samfunnskritiske yrker, samt barn med særlige behov som ikke kan ivaretas hjemme. AKS er ikke åpent for elever som ikke kommer inn under disse gruppene.

Fra onsdag 22. desember er AKS åpent på gult nivå også for alle de som vanligvis går på AKS, og ikke bare begrenset til barn med foreldre i samfunnskritiske yrker og barn med særlige behov.

Det kan være nødvendig å redusere åpningstid/tilstedeværelse for å sikre smittevernfaglig forsvarlig drift, dersom vi ikke har nok bemanning.

For dagene i juleferien er det påmelding for de som skal være på AKS, slik at vi kan sikre en forsvarlig bemanning i forhold til antall barn. Det kommer egen info fra AKS om dette.

Vi kommer tilbake med mer informasjon om hva som skjer etter juleferien ved eventuelle endringer. Skole og AKS har planleggingsdag 3. januar, så første skoledag for elevene er 4. januar.

Karantene og isolasjon
Nå gjelder felles regler for karantene og isolasjon uavhengig av virusvariant. Barn og unge under 18 år er unntatt karantene når de er ordinære nærkontakter, for eksempel medelever. Elevene på 1.-10. trinn er allerede i testregime med jevnlig testing 2 ganger pr. uke. Vi oppfordrer alle til å fortsette denne testingen også i juleferien for å begrense spredning.

Les mer om karantene og isolasjon på Helsenorge.no.

Test deg.PNG