Klimapilotene på besøk

Klimapilot Ingrid holder foredrag for klasse 8M.

Selv om Oslo ble kåret til Miljøhovedstad i 2019, er det ingen grunn til at vi skal "hvile på våre laugbær". Elevene på ungdomsskolen har de siste ukene hatt besøk av Klimapilotene. I tillegg til den allerede gode opplæringen elevene får om klima og miljø på skolen, ønsker Klimapilotene å inspirere, motivere og gi elevene kunnskap om klima og miljøspørsmål.

Foredragene handler om klima- og miljøutfordringene verden står overfor, og hvordan Oslo kan være en del av løsningen.

Barn og unge sitter med nøkkelen til framtiden, og det er de som skal være med å forme Oslo til å bli en nullutslippsby. Med foredragene ønsker Klimaetaten og UDE å ruste elevene med oppdatert kunnskap som gjør dem i best mulig stand til å møte fremtidens miljøutfordringer. Samtidig ønsker de å inspirere ungdommene til å se mulighetene som vil komme, som nye teknologiske løsninger og nye yrkesmuligheter.