Julebrev fra rektor

Fingeravtrykkreinsdyr

869 elever, 120 lærere og ansatte har lekt, jobbet og lært gjennom året. Her lever voksne og barn tett på hverandre og utgjør et levende samfunn der vi har fokus på trivsel og mest mulig læring for alle våre elever.

Trivsel er et stikkord for å lykkes med alle de viktige målene vi har i vår skolehverdag. Vi tenker på dette hver eneste dag. Derfor var det ekstra hyggelig å lese elevundersøkelsen som ble gjennomført i høst. Den viser at så å si alle våre elever opplever å trives på skolen. 2016 kommer til å bli et år der vi fortsetter arbeidet og målet er som alltid; hver eneste elev skal trives og vokse på Majorstuen skole.

Mange av våre elever har utmerket seg i løpet av året. Vi har musikere, skuespillere og idrettsutøvere som har gjort store ting på sine felt. Det er alltid morsomt å se elevene våre gjøre det bra, også utenfor skolen. Vi er også veldig stolte av alle våre elever som har utfordringer og som med stor egeninnsats og god hjelp tar store steg i sin utvikling. Å oppleve elevers mestring gjør arbeidet vårt både meningsfullt og morsomt.

Resultatet av høstens medarbeiderundersøkelse viser at også de ansatte trives ved Majorstuen skole. En stor ære for det skal elevene våre ha. Vi møter massevis av flotte og hyggelige barn hver dag.

Det har vært en rekke arrangementer ved skolen i 2015. Vi har sammen med Barratt Due Musikkinstitutt arrangert barnas musikkfest, vi har hatt foreldrekvelder med blant annet tema tenåringsutvikling. Vi har arrangert Verdens bokdag som ble til en hel Harry-Potter uke og vi har hatt flere besøk av Riksteateret. Sammen med Ungt Entreprenørskap har vi gjennomført lærerike grunder camp for flere trinn. Elevbedriftene våre har gjennom sitt nye utsalgssted "IHånda" nådd ny salgsrekord i tøff konkurranse med Deli de Luca, Burger King og alle de andre ute i Majorstue-krysset.

Noen fornemme besøk har det også blitt. Et av høydepunktene var da elever ved Majorstuen skole fikk treffe statsminister Erna Solberg på Cafe Condio. Det har også blitt to byrådsbesøk. Det siste var i høst, da den nye skolebyråden fikk et innblikk i hva som skjer ved Majorstuen skole.

Vi har også i 2015 stått overfor utfordringer, og vi er opptatt av å jobbe forebyggende for å sikre et best mulig miljø for våre elever også på kveldstid. Vi samarbeider tett med Majorstuen Politistasjon, barnevernet og andre instanser som jobber for at våre unge skal ha gode og trygge oppvekstsvilkår.

Å drive skole er et sammensatt og komplekst arbeid. Samarbeidet skole hjem er en viktig forutsetning for å lykkes. Vi vil sende en ekstra takk til alle dere som engasjerer dere, enten personlig eller gjennom FAU og Driftsstyret.

Vi vil med dette få ønske alle elever og foresatte en riktig god jul og godt nytt år!

Julehilsen fra

Marianne Mette Stenberg