Josh åpner dører

Josh portrettbilde

Josh Yandt er en 21-åring fra Canada som gjennom lang tid ble plaget, mobbet og frosset ut av medelever på skolen, og andre barn og unge der han bodde. Han ble etter hvert veldig ensom, innesluttet og deprimert. Til slutt hatet han seg selv.

Da familien hans til slutt valgte å flytte til en annen by, i håp om å endre situasjonen for Josh, bestemte han seg for å ta ansvar for sin egen trivsel og tilværelse. Han ønsket å vise sine kvaliteter ved å være høflig og omtenksom, og bestemte seg for å gjøre noe for å glede andre.

Hver dag holdt Josh opp døren for andre elever og ansatte på skolen. På denne måten kom han i kontakt med andre folk på skolen og de la merke til ham, satte pris på ham, og til slutt begynte de å snakke med ham. En håpløs tilværelse ble snudd til et liv fylt av glede.

Nå reiser Josh Yandt rundt i verden og forteller sin historie til barn og voksne, og minner oss på hvor lite som egentlig skal til for å glede andre.

Josh har etter hvert blitt kjent i store deler av verden som The Doorman, etter at TV-produksjonsselskapet West Jet lagde en reportasje om han. Flere millioner har sett filmen Josh - opening doors and hearts på YouTube.