Jazzfest i gymsalen

The Second Line All Stars underholdt elever ved Majorstuen skole

Konserten er en del av Den kulturelle skolesekken og et kjærkommet tilskudd til musikkopplevelser for både elever og lærere.

Elevene fikk være med på en reise i Jazzens historie, fra begynnelsen i New Orleans til utbredelsen av jazz i hele verden. På en av låtene, "When the Saints go Marcing in" fikk de være med å synge og etter litt overtalelse ble det ganske bra lyd i koret.

De tre er dyktige musikere og i tillegg flinke til å engasjere elevene. Trioen kommer tilbake til skolen 25. januar slik at enda flere elever skal få med seg konserten.

The Second Line Allstars består av:

Marius Gjersø – Trompetist, utdannet ved Norges Musikkhøyskole. Dirigent for en rekke korps, og ellers aktiv i en rekke band og ensembler, blant andre Karpe Diem

Are Rosseland – Trommeslager utdannet ved Musikkonservatoriet i Trondheim, Jazzlinja NTNU. Undervist barn i alle aldre i en årrekke, og erfaring med bla barneteater. Aktiv trommeslager i en rekke band og prosjekter.

Peder Simonsen – Tubaist utdannet ved jazzlinja NTNU. Erfaring fra flere band, blant annet Jaga Jazzist.