Barn og unge + koding = sant

Elevene koder en lekebil.

Super:bit er et samarbeide mellom NRK, Vitensentrene i Norge og Lær Kidsa Koding. Dette prosjektet er finansiert av UDIR gjennom den teknologiske skolesekken.

Elevene fikk en innføring i koding og bruk av Micro:bit. Dette er helt i tråd med den nye læreplanen som sier at elevene skal jobbe utforskende og kreativt med ulike programmeringsverktøy. Både barn og voksne hadde en kjempemorsom og spennende læringsøkt, hvor vi endte opp med å kode små robotbiler til å følge en gitt rute.

Hurra for koding i skolen!

Hva er super:bit?

Barn er digitale storforbrukere, men framtida fordrer mer enn forbruk. All digitalitet er skapt med programmering. Prosjektet super:bit vil flytte barns interesse som kun digitale konsumenter over til aktivitet, slik at de også kan forstå og skape det digitale.

Les mer på nettsiden til Super:bit