Høstnytt fra rektor

Høstblader i vann.

Her deles det ut smil og klemmer, skolebøker og PC/iPad, timeplaner og klasselister i stort tempo. Vi er som dere vet mange, og flere vil ha plass.

Ansettelser
Det har skjedd noen endringer i ledergruppen denne høsten. Linda Snoen er ansatt som assisterende rektor etter Jonas Persson. Linda kommer fra Manglerud skole, hvor hun har jobbet som undervisningsinspektør på ungdomstrinnet. Eline Fyksen-Aas ble ansatt som inspektør på 1.-4. trinn i vår. Eline har tidligere jobbet som lærer i Osloskolen, har jobbet som skoleleder her på Majorstuen skole og på Bjørnsletta skole. Etter et år som fungenrende assisterende rektor er Famke van Veen tilbake som undervisningsinspektør på 5.-7. trinn. Synneøve Bjørke er ansatt som sosiallærer på mellomtrinnet. Synnøve har tidliger jobbet som lærer i Bærum kommune. I tillegg har vi ansatt 11 nye pedagoger. Vi er veldig glade for å ha alle disse flinke folka med oss på laget!

Nærmiljøet
I nærmiljøet vårt skjer det også endringer. På nabotomten har rivingen av Nordea-bygget kommet langt og himmelen er høy over skolegården. Så langt har det ikke medført store støyplager, men vi er tett på prosjektledelsen sammen med FAU. Ta kontakt med dem eller oss om dere har bekymringer eller tanker om arbeidene.

Høstprosjektet
Årets høstprosjekt heter «Det uhørte Majorstuen» og er et tverrfaglig samarbid mellom Barratt Due og Majorstuen skole. Vi avslutter prosjektperioden med markering ved Frognerelven 17. oktober og en stor konsert i Oslo Konserthus tirsdag 22. oktober. Mer info kommer på nettsidene våre i uke 41.

Maks
9. trinn og MAKS har dette skoleåret et samarbeid med elevene som har valgfaget Innsats for andre. Dette vil si at hver torsdag dette skoleåret kommer det 12 elever fra 9. trinn for å ha varierte aktiviteter med barna. Dette er noe barna på MAKS setter stor pris på, og som elevene på 9. trinn lærer masse av. Vi gleder oss over dette samarbeidet, det er vinn vinn for begge parter!

Også i år blir det tilbud til 4. trinn om kodekurs. Det er ungdomsskoleelever fra Osloskolen som er instruktører på kodekursene. På kodekurset vil det også være ansatte fra AKS tilstede. Det kreves ingen forkunnskaper for å delta på kurset.

Marianne Mette Stenberg

rektor