Forsmak på 17. mai

Ja vi elsker med elver fra Majorstuen skole og skolekorpset Peik

Elevene fra 1.-4. trinn fikk med seg både korps, et par barnehager og flaggborgen som består av elever fra 7. trinn i toget fra Majorstuen skole til Skøyen skole.

Denne tradisjonen er det mange som setter pris på, og for eleven i 1. trinn er dette det eneste mulighet for å få gå i tog sammen med skolen. De minste er ikke med på det store barnetoget 17. mai.

På veien stopper toget ved Nordea og NHO. Der spiller korpset og barna synger. Det er både veldig hyggelig og viktig å gå i øvetog. 17. mai skal elevene gå i tog i omlag tre timer og da er det greit å få øve på hvordan det skal gjennomføres.

Leder for flaggborgen, Marte Sjøvik, er godt fornøyd med gjennomgangen før nasjonaldagen.

- Det var en del å rette på, men det skal være på plass til vi skal gå 17. mai, lover Marte.

Vi minner om at elevene hentes av foresatte ved hentepunkt 1A i Hieronymus Heyerdahls gate ved rådhuset, etter toget nasjonaldagen.

Se mer informasjon om henting og gjennomføringen av 17. mai her.