Kunst og lys langs Frognerelva

Kunst som skal stilles ut i forbindelse med Elvelangs.

Det ligger an til en stemingsfull og spesiell opplevelse i høstmørket denne kvelden. Arrangementet begynner klokka 18.00 og varer til 19.30. Elever fra Mjorstua skal sørge for at det bli mye lys med et stort lystog. Skolen håper at så mange som mulig vil være med på arrangementet som er åpent for alle.

Manetskog
Elever i 5. trinn og 8. trinn lager nå en "manetskog" laget av plast og papp, som skal henge ned fra trærne. Slik kan deltagere på arrangementet gå gjennom manetskogen og høre lyden fra plasten når man går gjennom.

Videre har 5. og 8. trinn laget lyd- og lysinstallasjoner av hønsenetting, papp og papir. I de store installasjonene skal det legges høyttalere som  8. trinn har laget i naturfagstimene. Disse spiller musikk fra stykket som spilles i Oslo konserthus i oktober, komponert av elever ved Majorstuen skole sammen med Rune Rebne og hans studenter.

Levende musikk
De små installasjonene er laget av 5. trinn. De vil stå rundt de større installasjonene for å lyse opp. Vi stiller også ut frosker laget av som er laget av leire, de skal males i sterke farger. Froskene lager lyder vi sjelden hører ellers på Majorstuen.

Elever fra musikklassen på 5. trinn vil bidra med levende musikk.

Manetskog i papp og plast.
Under elvelangs kan du møte på denne frosken som har en litt spesiell måte å kvekke på.