Elevbedrift 2022

Siri Nikolaisen fra FN-sambandet.

I samarbeid med Ungt entreprenørskap Norge (www.ue.no) er elever og lærere på 9. trinn i gang med et elevbedriftsprosjekt. Under temaet bærekraft skal elevene jobbe med å utvikle et produkt eller en idé som skal bedre miljøet.

Prosjektet startet med en skikkelig kick-off i gymsalen med Kim Øsstberg Larsen fra Ungt Entreprenørskap, og Siri Nikolaisen (bildet) fra FN-sambandet.

Elevbedrift er et program hvor elevene utvikler samarbeidsevner, kreativitet og initiativ gjennom etablering og drift av en Elevbedrift. Grunnlaget for elevbedriften er elevenes egne ideer, basert på kunnskap om lokale ressurser. Lærerne kobler arbeidet opp mot læringsmålene i blant annet norsk, matematikk, samfunnsfag, utdanningsvalg og kunst og håndverk.

En jury, bestående av elever og ansatte ved skolen, vil på slutten av prosjektperioden kåre de fire beste elevbedriftene.

Lokal messe i elevbedrift

Fredag 25. mars fra kl. 12.00 til 13.30 arrangerer vi lokal messe, hvor elevene viser fram sine podukter og resultater. Elevenes foresatte er velkomne til å besøke skolen og se hva dere  håpefull har kommet fram til.