Endelig på skolen igjen!

Gjenåpning av skolen 27. april 2020.

Mange av barna har gledet seg til å komme tilbake på skolen for å se igjen klassekamerater og lærere. Men det er mange regler som må følges. Ingen klemming, hyppig vasking og spriting av hender, avgrenset lekeområde og utviste klassebamser.

- Jeg har gledet meg i maaaange dager for å begynne på skolen igjen, svaret en av elevene på spørsmålet om hvordan det var å være tilbake på skolen. - Og det går helt fint å holde litt avstand, faktisk!

Det er tydelig at det er fint for både voksne og barn å komme sakte men sikkert tilbake til hverdagen. De voksne på skolen jobber sammen med elevene og deres foresatte om å gjøre skolehverdagen trygg, og sørger for godt smittevern.

5.-10.-klassingene
Regjeringen har varslet at det i løpet av neste uke skal tas en beslutning om når skolen skal åpne for elevene på 5.-10. trinn. Målet er at alle skal tilbake før sommeren.