Storfint besøk

Skolebyråd Tone Tellevik Dahl (Ap).

Byråden og hennes følge startet besøket med vakker musikk, fremført av Rondokvartetten. Rondokvartetten består av Katinka, Alfred, Maja og Njord, som er elever ved Musikk på Majorstuen skole. Tellevik Dahl spiller selv fiolin og syntes det var spesielt gøy at elevene fremførte et stykke av Joseph Haydn, som hun selv har spilt tidligere. Tidligere i dag skrev hun på sin Twitter-konto at intimkonserten var 'en hyggelig start på dagen'.

Etter konserten informerte rektor om elevmassen, mangfoldet og hva Majorstuen skole står for. Det ble mye diskusjon og prat rundt temaet kartlegging og resultater. Johanne, Julie og Njord svarte reflektert og inngående på spørsmål fra byråden. Et annet tema som også vakte interesse var helse og trivsel blant elevene. Sosiallærerne Anders Ravn-Nilsen og Liv Åse Espeland, helsesøster Thea Malde og Jonas Paulsen fra BUP – barne- og ungdomspsykiatrien, snakket om hvordan skolen samarbeider med de forskjellige instansene om det psykososiale miljøet blant elevene.  Elever fra 9. trinn fortalte om Ungt Entreprenørskap og om den elevdrevne kantinen vår.

Tilstede var også representanter fra lærerne, som ga viktige og gode innspill fra skolehverdagen. Vi takker for at byråden tar seg tid til disse skolebesøkene.