Engasjert og ivrig byråd på besøk

Byråd for oppvekst og kunnskap, Inga Marte Thorkildsen (SV) i engasjert samtale med ansatte ved Majorstuen skole.

Hver uke besøker byråden en utdanningsinstans i Osloskolen og på fredag var det vår tur. Thorkildsen kom sammen med tre representanter fra rådhuset og områdedirektør i utdanningsetaten, Brynhild Farbrot.

Elevene fra første klasse ønsket velkommen med sang om vennskap. En av førsteklassingene overrakte også Thorkildsen en blomsterbukett.

Thorkildsen hadde i forkant av møtet gjort det klart at hun ønsket å bruke mest mulig tid i samtaler med ansatte og elever ved skolen. Hun fikk treffe ansatte fra rådgivingstjenesten og skolehelsetjenesten, samt representanter fra  lærerne, tillitsvalgte og ledelsen ved skolen. Det ble også tid til samtaler med elever fra både barnetrinn og ungdomstrinn.

Byråden viste stor interesse for arbeidet ved skolen og utfordringer skolen står overfor. Elevene hadde i forkant av besøket laget en film der de fikk vist byråden hva de er fornøyde med, og hva som kan bli bedre på Majorstuen skole. Det aller største ønsket fra elevene var flerbrukshall og større skolegård.

Vi håper byråden kan hjepe oss med å få oppfylt ønskene våre!