Bokuke

Biblioteket pyntet til bokuke

Hele uken har det foregått forskjellige aktiviteter rundt på skolen. Noen elever har vært på besøk på Biblioteket for høytlesning og laget flotte bilder til eventyret de fikk høre der. Andre elever har lest en bok og laget bokanmeldelse. Bokanmeldelsene har elevene hengt opp på veggen på Biblioteket, og der utgjør de en kjempelang og fin bokorm.

Elevene på mellomtrinnet har hatt Roal Dahl-dag/uke i forbindelse med at vi i år feirer hans 100-årsjubileum. Da ble høytlesningen på Biblioteket fra Roald Dahl sin morsomme selvbiografi «Gutt». Høytlesningen ble etterfulgt av Roald Dahl rekvisitt-quiz. Flere av elevene og lærerne hadde kledd seg ut som karakterer fra Roal Dahls bøker. På slutten av dagen ble det kåret fire vinnere for beste kostyme og to av gruppene ble tildelt heder og ære for ryddighet. Vi gratulerer!

Elevene har hatt bokdager i klasserommet der de har brukt mesteparten av dagen til å sitte og ligge på puter i klasserommet og lese og  bli lest for.

En super uke med bøker, lesing og forfattere i sentrum. Engasjerte, flinke og deltagende elever!