Si hei, vær en venn!

BlimE! bilder fra dansen

BlimE! ble lansert av NRK høsten 2010 som en kampanje som skulle gi økt bevissthet hos barna for å være venner med hverandre og vise omsorg. Slagordet er «Si hei! Vær en venn! BlimE!».

Bakgrunnen for aksjonen, er at NRK Super er den meste foretrukne barnekanalen, både hos barn og voksne. Denne statusen ville NRK bruke til noe positivt.

Alle mennesker har behov for at andre bryr seg. Når noen sier hei til deg, eller viser at de forstår hvordan du har det, så kjenner du deg kanskje litt ekstra viktig? Det er en fin opplevelse og en deilig følelse å bære med seg. Slik har andre det også.

Kanskje har du ikke den gode følelsen av å bety noe hele tiden? Kanskje er du mer opptatt av hva du får til, eller hvordan du ser ut? Vi er helt sikre på at hvis alle sier hei til hverandre litt oftere, så vil vi alle bli litt gladere og har det bedre inni oss.

Si hei! Være en venn, du også!