MAKS bevegelsesglede

Tilbudet er gratis og skal inkludere alle trinnene (1.–4.) på Aktivitetsskolen. Tre instruktører med høy kunnskap og nivå fra idrettslaget vil i første omgang organisere allidrett i skolens gymsaler, med hjelp fra våre egne ansatte.

Det legges vekt på å utvikle en god grunnmotorikk, gjennom lek og aktiviteter tilpasset barnas utviklingsnivå. Elevene vil lære seg ulike idretter som innebandy, håndball og fotball.

Hovedmålet er:

• å skape et godt og variert aktivitetstilbud hvor barn til og med 4.trinn får utvikle seg både fysisk, psykisk og sosialt, hvor de får mulighet til å prøve seg i flere idretter og i flere ulike miljøer, og hvor trygghet og mestringsopplevelser sammen med andre står i fokus.

Delmål er:

• å bidra til et samordnet og koordinert idrettstilbud i lokalmiljøet.
  • å gi barna et godt grunnlag for videre valg av idrett.
  • å få prøve ut forskjellige idretter, som igjen kan forhindre frafall i tidlig alder.
  • å forebygge skader gjennom varierte treningsaktiviteter.
  • å stimulere til livslang bevegelsesglede og til en fysisk aktiv livsstil.

Treningstider
1. klasse tirsdager klokken 14.30–15.15
2. klasse tirsdager klokken 15.15–16.00
3. klasse torsdager klokken 14.30–15.15