Åpning av Majorstuen flerbrukshall

Molly klipper snoren i Majorstuen flerbrukshall

Endelig står flerbrukshallen på Majorstuen klar til bruk, og i dag var det offisiell åpning. Eli Grimsby, direktør i Oslobygg, ønsket alle fremmøtte velkommen før hun overrakte hallen og bruken til direktør i Utdanningsetaten, Marte Gerhardsen.

– Dette er et etterlengtet bygg, ikke bare for elever og ansatte ved Majorstuen skole men for hele nabolaget og idretten, sa Marte Gerhardsen da hun åpnet Majorstuen flerbrukshall, i dag.

I tillegg talte byråd for helse og oppvekst, Sunniva Holmås Eidsvoll og byråd for næring og eierskap, Victoria Marie Evensen.

Majorstuen skole var representert med både elever og ansatte, men de aller viktigste gjestene var likevel elevenes representanter, Molly og Rehana fra elevrådet. De talte på vegne av elevene og sto for snorklippingen, sammen med Gerhardsen og Grimsby.

Det ble til slutt arrangert en gymtime med elever fra 9. trinn, ledet av kroppsøvingslærer Ove Øya. Helt avsluttningsvis stuntet Ove en kanonballkamp mellom elever og voksne, hvor både Marte Gerhardsen og Sunniva Holmås Eidsvoll, samt flere av de fremmøtte kastet skoene og ga alt for å slå 9. klassingene.

Vi gleder oss stort til å ta i bruk den flotte hallen, med alle de fasilitetene den byr på.

Majorstuen flerbrukshall

MicrosoftTeams-image (69).png

Hallen ligger 15 meter under bakkenivå med inngang vegg-i-vegg med Sonia Hennie Ishall. Hallen har en spilleflate tilsvarende en basketballbane, og kan deles i tre parallelle gymsaler, hver med sine jente- og guttegarderober. Det er i alt seks garderober og tre lærergarderober.
Se Oslo kommunes nettside for mer informasjon.