Underskriftskampanje - Skole fremfor høyhus!

Elever som leker på Fonteneplassen

Kampen er ennå ikke vunnet. Selv om det aller høyeste huset på 22 etasjer rett inntil skoleveggen ikke blir noe av, så er det fortsatt politisk flertall for å bygge en høyhusrekke med bygninger på 14 etasjer der det tidligere Nordea-hovedkontoret ligger i dag.

Men det finnes andre måter å gjenbruke tomten og det gamle Nordea-huset på til barnas og befolkningens beste.

Som kommunen selv skriver i sin langtidsplan Skolebehovsplanen 2018-2027 , så er kapasiteten i Oslo-skolen sprengt allerede i dag, og det er et stort og udekket behov for skoleplasser i årene som kommer. Kommunen behøver derfor å kjøpe tomter til skolebygg. Tomten og Nordea-huset som i dag ligger rett ved siden av skolen er perfekt for dette formålet.

FAU har startet en underskriftskampanje for å stille forslag om slik bruk til bystyret. Hvis vi får minst 300 underskrifter så er bystyret pliktige til å behandle forslaget. Det er et krav at de som skriver under er bosatt i Oslo kommune, men det er ingen alderskrav, så alle barn, ungdom og voksne som bor i Oslo kan skrive under.
La hele familien skrive under, og spre gjerne denne saken til så mange du kan, til alle venner, kjente, kolleger, familie og alle andre som bor i Oslo og vil støtte barna på Majorstuen skole. Du og barna kan samle underskrifter på gaten eller gå fra dør til dør også, om dere vil. Eller ta deg en runde på arbeidsplassen. Folk kan skrive under direkte på mobiltelefonen din, eller på sin egen. Her er det nesten bare fantasien som setter grenser for hvordan man kan samle inn, og hvor mange underskrifter man kan samle inn. Og selv om det er ”bare” 300 navn vi trenger, så kan vi aldri få for mange underskrifter på et slikt folkeopprop om å skape en bedre fremtid for barna på Majorstuen skole.

I desember skal bystyret bestemme seg for om OBOS skal få bygge eller ei. Så det haster å få på plass et motforslag, og jo flere som skriver på, desto bedre – da blir det bare et enda sterkere forslag!

Her er lenke til kampanjen hvor du kan skrive under – det er veldig enkelt og fort gjort: https://minsak.no/sak/1340

Takk for at du støtter barna på Majorstuen og bidrar til at de forhåpentligvis kan få en trygg og god oppvekst og skolegang i nærmiljøet sitt.