9M vant kanonballturneringen

Elevene i 9M vant også i superfinalen i kanonballturnering.

De siste fire ukene har miljøteamet arrangert kanonballturnering ute i skolegården for ungdomsskolen. Totalt har det blitt spilt hele 29 kamper fordelt på trinnene. Elevene i 10M møtte elevene i 9M i finalen. 9M viste seg til slutt å være det sterkeste laget og i finalen feide de all tvil til side, og kan dermed kalle seg Majamestere i kanonball 2022. 9M vant også superfinalen fredag, mot lærerne, aka Maja Oldstars.

8C vant fair play-prisen
Nytt av året er at det også har vært stort fokus på fair play gjennom turneringen. Lagene har i tillegg til selve konkurransen også blitt vurdert ut ifra hvordan laget oppfører seg under turneringen. Dette har ført til en egen fair play tabell. Lag som har utvist gode holdninger og godt samarbeid underveis, har fått notert plusser, mens lag som har hatt for mye fokus på klaging på dommer, medspillere og motstandere har fått minuser.

Denne tabellen ble vunnet av 8C grunnet deres eksemplariske holdninger under turneringen.