- Vi vil ha kjemi!

Victoria og Emma vil ha kjemi fra 5. trinn. Her er de sammen med lærer Katrine og inspektør Beate.

5. trinn fikk i oppgave å presentere og argumentere for noe de mener gjør Majorstuen skole til et bedre sted å være. Det kom inn mange forslag. Blant annet kunstgress, ballbinge, fotballmål og badebasseng. Under miljødagene fikk elevene presentere ideene sine, og samlet samtidig inn undersktrifter i en underskriftskampanje.

Victoria og Emma sitt kjemiforslag fikk inn hele 102 underskrifter! Deres forslag blir derfor presentert for rektor.

- Kjemi er morsomt, og vi vil ha det allerede fra mellomtrinn, sier de to jentene.

Presentasjonen og underskriftene er overlevert til rektor. Nå gjenstår det bare å se om rektor Marianne lar seg overbevise av jentenes argumenter.