2A vant lesekonkurranse

Klassen sammen med forfatter Jørn Lier Horst og illustratør Hans Jørgen Sandnes.

I løpet av de tre månedene konkurransen har pågått har hver elev i 2A lest i gjennomsnitt 10 456 sider hver. Med det vant de Norlis lesekonkurranse for andretrinn, og var også den beste klassen i Oslo. Vi gratulerer!

Katrine Solnørdal Rønning, kontaklærer i 2A, har deltatt med klasser tidligere, og dette er fjerde gang hun vinner lesekonkurransen med en klasse. Til bok365.no sier Katrine at hemmeligheten er at de leser mye sammen i klassen, og at de har høytlesing mens elevene spiser. Hun legger boken på projektor, sånn at elevene kan se på illustrasjonene samtidig som de kan følge med på teksten mens hun leser. Hun legger også til at det hjelper at elevene har et veldig sterkt konkurranseinstink ...

Vi gratulerer med seier, og leselyst!

Hva er lesekonkurransen?

Målet med Norli Junior Lesekonkurranse er å gi elevene en eksplosiv rakettfart på lesingen!

Tidligere har 50 000 barn fra nesten 3000 klasser deltatt i konkurransen De leste 100 millioner sider til sammen.
Lesekonkurransen er nesten som et dataspill, med «levels» og troféer, og arrangeres av Norli bokhandel i samarbeid
med flere forlag.