Majorstuen skole i full symfoni

Oversiktsbilde fra konserten i Oslo konserthus

Tirsdag 8. november arrangerte Majorstuen skole, sammen med Barratt Due Musikkinstitutt, en storstilt konsert i Oslo Konserthus.

Musikk på Majorstuen skoles sang- og klaverelever presenterte et program av solosang og klaverspill i konserthusets Glassfoajeen, som første del av konserten.

Videre, på Hovedscenen, fikk publikum oppleve skolens fantastiske symfoniorkester med sine 120 elever, samt sang fra et kor satt sammen av elever fra 5A, 5B, 6A og 6B. Sammen fremførte de klassiske perler, filmmusikk, korsang og BlimE-sangen. Konserten ble selvfølgelig avsluttet med skolens egen Majasangen.

Publikumet ble stødig loset gjennom konsert av to flinke konferansierer fra 6. trinn.

Det var ekstra stas at orkesteret fremføre et orkesterverk av vår tidligere elev Alma Kraggerud. Hun gikk ut av 10. klasse i fjor.

Vi takker for nok en fantastisk musikalsk opplevelse!