Bli med på Sommerskolen Oslo

en gruppe barn som sitter ved et bord

Årets kurstilbud

I år har Sommerskolen Oslo totalt 78 kurs på programmet fordelt på 57 kurssteder over hele byen. Kursene tilbys i uke 26, 27 og 32, samt enkelte kurs i uke 33 for de eldste elevene. Hvert kurs varer i en uke.

Du finner årets kurstilbud på Sommerskolen Oslos nettside.

Slik melder du på

Påmelding til Sommerskolen Oslo foregår fra 11.mars kl. 09:00 til 21. mars kl. 16:00 på sommerskolenoslo.no.

Alle skal meldes på det trinnet de går på våren 2024.
Du kan sette opp en ønskeliste på inntil fem kurs, og prioritere kursene fra 1 til 5. Det anbefales å sette opp fem kurs, siden dette øker sjansen for å få kursplass i loddtrekkingen.

Mandag 8. april får dere beskjed om eleven har fått kursplass. Alle vil enten få én kursplass eller én plass på venteliste når plassene fordeles.

Påmelding til ledige plasser

Fra tirsdag 9. april kan alle melde seg på plasser som fortsatt er ledige.

• Påmeldingen til ledige plasser i uke 26 og 27 stenger fredag 7. juni kl. 16:00
    Påmeldingen til ledige plasser i uke 32 og 33 stenger mandag 1. juli kl. 16:00

Det er kun mulig å ha én kursplass eller én plass på venteliste per uke når du melder på i perioden etter 9. april.
Står dere på venteliste, kan eleven kan rykke opp fra venteliste til kursplass helt frem til 7.juni kl. 16:00.
Ta kontakt med skolen dersom du trenger hjelp til å melde på.

Tilrettelegging i Sommerskolen

Sommerskolen Oslo er opptatt av at elever som trenger ekstra støtte og trygghet også skal ha mulighet til å delta på Sommerskolen Oslo. Behov for tilrettelegging meldes inn som del av påmeldingen, etterfulgt av en telefonsamtale mellom sommerskoleteamet og foresatte. I telefonsamtalen ønsker vi å få vite mer om barnets behov og interesser for å kunne tilby riktig tilrettelegging. Finn ut mer om tilrettelegging i Sommerskolen Oslo.

Sommerskolen Oslo

Sommerskolen Oslo er et gratis tilbud for alle elever på 1.–10. trinn og videregående skole som bor i Oslo. Sommerskolen skal støtte opp om skolens arbeid med faglig og sosial læring.

På Sommerskolen blir du kjent med andre elever som har like interesser som deg. Gjennom morsomme og praktiske aktiviteter skal vi sammen utforske spennende temaer. Læring skal være gøy!