Arbeidsuke på skolen

En collage av mennesker

I starten av uka har Naum (9D) hjulpet vaktmesteren med løvblåsing og maling. Etter det har han jobbet på biblioteket, hvor han har fått kyndig opplæring av Oliver.

Oliver (9B) har tilbrakt dagene sine på skolebiblioteket sammen med flere andre elever, elevveilederne Peder, Saman og Axel, samt skolebibliotekar og faglærer Heidi.

Oliver forteller at har han lært mye om samarbeid og organisering, mens han har vært på biblioteket. Denne uka har de pakket ned alle bøkene i kasser. Gulvene på skolebiblioiteket skal slipes ned og lakkes i løpet av sommerferien, så da må alt lagres vekk.

Men hverdagen på en skole er ikke bare bøker og løvblåsing! Mandagens styrtregn førte nemlig til at store mengder regnvann flommet inn i skolebygget, og elevene var raske til å kaste seg rundt for å redde skolens underetasje for vannmengdene.

Det er fint å ha arbeidsvillige elever vi kan regne med, også når det regner!