Avsluttende oppgave i kunst og håndverk

en person som skriver på et stykke papir

Elevene har vært i skolegården og Vigelandparken og tatt foto, i - 20 grader! Der skulle de vise motiv med tema vinter. I fotoene skulle de bruke ulike virkemiddel som skulle heve kvaliteten på produktene sine og skal ende opp som en kunstutstilling.

Elevene i 10d har også analysert maleri fra ulike tidsepoker, som nasjonalromantikken og realismen, med stort engasjement. I norsk har de parallelt en analyseoppgave, der de skal skrive om en bildebok på nynorsk.

Her kan de få brukt sin nye kompetanse tverrfaglig. Elevene i 10d imponerte stort med solid engasjement hos mange! Overføringsverdien mellom fag er alltid lurt å få fram.

Nå er de i startfasen av en større og avsluttende håndverksoppgave, der de skal lage en leke. I dag har de tegnet skisser og arbeidsteigninger, der bruk av visuell kompetanse teller positivt.

I dyp konsentrasjon har de sittet på biblioteket og tegnet ulike forslag til sitt sluttprodukt og opplever, forhåpentligvis, at det er en rød tråd mellom oppgavene.

Godt jobba, 10d!

Tekst av Heidi Sande