I en og en halv uke før og etter jul har elever og lærere på 9. trinn jobbet med det tverrfaglige prosjektet "Festen". Alle klassene jobbet i ulike komitéer, med spesifikke roller for hver elev. Målet med komitéarbeidet var å til sammen skape en inkluderende, variert og morsom fest, der alle var med og der alle ble sett.
Et overordnet fokus for festen var også bærekraft i form av å bruke det vi allerede har, samt lage eller låne fremfor å kjøpe nytt. Videre var målet å rette fokus på det praktiske ved de ulike fagene som kan passe innenfor en fest, som dans i kroppsøving, spørreundersøkelse og statistikk i matte, tale og plakat i norsk, samt verdier og regler i KRLE.
Vi hadde følgende komitéer: en inkludering-s og programkomite, en pyntekomite, en matkomite, en lek og danskomite og en underholdningskomite. Alle baserte sine oppgaver på spørreundersøkelser i klassene før de "sydde" sammen funnene til en fest, tilpasset klassen.
Hele festen ble avsluttet med felles polonese i gymsalen.
Så god stemning og godt fellesskap!
En ekstra takk til ledelsen som doblet matbudsjettet for klassene i mat og helse slik at alle matkomiteene fikk laget god mat og drikke til sine klasser.