Rektor Katrine kommer 1. august

Rektor Katrine Sølvberg.

Katrine kommer fra stillingen som rektor på Nordtvet skole i Bydel Grorud, der hun har vært siden 2012. Før dette jobbet hun som assisterende rektor på Veitvet skole. Hun er utdannet adjunkt og har en master i utdanningsledelse på BI fra 2009.

Katrine forteller at hun gleder seg veldig til å starte i jobben, og ikke minst til å bli kjent med ansatte, elever og foresatte. Hun tar med seg erfaring fra sine 14 år som skoleleder i Oslo, og er både spent og ydmyk i forhold til jobben som ny rektor på Majorstuen skole.

Hun er opptatt av at skolen skal være utviklingsorientert og gjennom godt faglig samarbeid med både foresatte og andre instanser, skal bidra til at elevene skal mestre ut i fra sine forutsetninger både faglig og sosialt.

Katrine forteller at hun er oppvokst på Vestli i Groruddalen, bor på Rødtvet og har 2 voksne barn. På fritiden brukes mye av tiden ute til fots, på sykkel eller ski året rundt.

Vi ønsker Katrine Sølvberg velkommen som rektor på Majorstuen skole.