Musikk på Majorstuen skole 10 år!

Fra konserten Maja i full symfoni 2019

300 elever vil stå klare på podiet for å vise vei ut av pandemien, med samspill i musikken og fellesskapet som helende kraft. Publikum får oppleve bredden av musikkopplæring på Majorstuen skole, fra solo klaver og sang, til fullt symfoniorkester med kor.

Det er satt opp to konserter i Oslo konserthus, både tirsdag 19. og onsdag 20. oktober:

Konsertens første del i Glasshuset kl. 17.45
Elevene presenterer et program som spenner fra wienerklassisisme, via romantikken, til musikk komponert i vår tid. Et intimt musikalsk møte med sangere og pianister fra klaver- og vokalseksjonen i 5.–10. trinn ved Musikk på Majorstuen skole.

Konsertens andre del i Store Sal kl. 18.30
Elevene presenterer et program med orkesterklassikere, filmmusikk, populærmusikk og ikke minst Maja-sangen, skolens egenkomponerte sang. Maja-sangen fremføres med elever fra klasse 5A, 5B, 7A, 7B og 7C, sammen med klasse 5M, 6M, 7M, 8M, 9M og 10M.

Dirigenten er fantastiske Berit Cardas, kjent fra Vertavo-kvartetten og Gåsehud-prosjekter med KORK.

Billetter er i salg nå. Pris kr. 50 (barn/student) og 100,- (voksen /honnør). Billetter kjøpes via Oslo konserthus' nettside: https://oslokonserthus.no/program/majorstuen-skole-i-full-symfoni-2021

Vi håper å se deg på konsert!