– Bygger fellesskap

Elever på 7. trinn henger opp kart på veggen.

I forbindelse med skolens 110-års jubileum har vi gjennomført en anneledesuke, med fokus på vårt mangfoldige felleskap. Under temaet ‘‘I felleskap med verden’’ har barn og voksne hatt mange forskjellige oppgaver og prosjekter.

Elevene i 1.-4. klasse har tegnet, vært på tur, skrevet historier og øvd til konserten i Marienlyst Aula. Elevene på mellomtrinnene har trykt t-skjorter, laget vimpler og forberedt en utstilling til Oslo Konserthus. De har også tatt seg tid til å strikke skjerf som bidrag til TV-aksjonen, og selvfølgelig masse øving til konserten. På ungdomstrinnet har elevene skrevet dikt, lært latin- amerikanske danser, vært på byvandring, designet og illustrert på t-skjorter, konstruert broer og lært om situasjonen i verden i dag.

Konsertene
Musikken er vårt felles språk, noe som bringer oss sammen på tvers av alder, etnisitet og tilhørighet. Som en avslutning av jubileumsfeiringen har vi invitert foresatte til fest, i form av tre konserter.

Elever og ansatte på 1.-4. trinn inviterer foresatte til Marienlyst skoles aula og konserten ‘‘I fellesskap med verden’’, hvor alle barna deltar med sang og musikk.

Elever og ansatte på 5.-10. trinn inviterer til konserten ‘‘Majorstuen skole i full symfoni’’ i Oslo Konserthus. Konserten er et samarbeidsprosjekt mellom Majorstuen skole og Barratt Due musikkinstitutt, og støttes av Sparebankstiftelsen.

Konsertene skal bidra til musikkglede og samhold, og bidrar samtidig til å markere FN-dagen.

Majaposten
I flere uker har en gruppe unge journalister fra 9. trinn jobbet med å lage jubileumsmagsinet Majaposten, hvor de gir leseren en mulighet til å få et innblikk i livet på skolen vår. Majaposten kan dere kjøpe før konsertene tirsdag og onsdag, for kr. 25,- (Vi tar kontanter og bankkort).

Vi gleder oss til å få vise dere hva vi har jobbet med!