Det er klart for innsøking til videregående skole

Elever videregående skole

Du søker via nettstedet vigo.no (logg inn med MinID). Nettstedet er åpent hele døgnet fra 5. januar og frem til søknadsfristen. Det stenger kl. 23.59 den dagen det er søknadsfrist.

Søknadsfrist:
1. februar - for søkere til inntak med fortinnsrett eller minoritetsspråklige søkere til individuell behandling.
1. mars - for ordinært inntak.
Etter disse datoene vil det ikke være mulig å registrere eller endre søknader.

Her finner du brukerveiledning for å søke videregående skole 2021/2022.

Elektronisk ID

Når du skal bruke offentlige tjenester på Internett, er sikker identifisering nødvendig. Elektronisk ID gjør kommunikasjonen trygg mellom deg og det offentlige, for eksempel når du skal søke skoleplass. Derfor må du bruke elektronisk ID for å logge inn på vigo.no.

Du kan velge mellom fire elektroniske ID-er: MinID, BankID, Buypass og Commfides.

På eid.difi.no får du hjelp og brukerstøtte til alle de fire elektroniske ID-ene.