Maks dag ute

Elever som løper over gresset.

Vi på Maks setter i gang våren med idrettsdag hver torsdag på Frogner Stadion. Vi vil ha mange ulike stasjoner med aktiviteter, og deler barna opp i grupper. I løpet av dagen vil barna sirkulere rundt på de forskjellige stasjonene, sånn at alle skal få være med på alle aktivitetene.

I samarbeid med bydel Frogners fysioterapeuter har de ansatte på Maks satt sammen et variert program med læringsstøttende aktiviteter. Aktivitetene inneholder elementer fra både matematikk-, norsk- og kroppsøving, så her skal lek gi hodet og kropp "Mest mulig læring!".

Vi minner om at foresatte må sørge for at barna har riktig klær til vær, da vi skal være ute uavhengig av været. Følge med på værmeldingen! Det blir ingen alternative aktiviteter på skolen.

Vi ønsker alle hjertelig velkommen til en fast dag i uka, der vi bruker både hode og kropp aktivt en hel Maksdag!