Vi ønsker alle en god påske!

Påskeillustrasjon

Vi ønsker å takke alle elevene våre for den innsatsen dere gjør med å holde motivasjonen oppe, og gjøre som dere blir bedt om. Dere har vist samarbeidsvilje og stor fleksibilitet i denne tiden.

Vi vil også takke alle foresatte som har støttet og hjulpet barna sine til å fokusere på skoledagen, til å lage struktur og være klare for en ny dag på hjemmeskole, eller en dag på skolen med strengere regler og begrensede kohorter.

Denne uken bestemte byrådet i Oslo at skolene skal fortsette med samme smitteverntiltak som vi har i dag, også uka etter påske (uke 14). Det betyr at dagens regler i Osloskolen gjelder til og med fredag 9. april.

Les Byrådets pressemelding her.

Nå er også oppdaterte smittevernveiledere for barneskole og ungdomsskole publisert. De skal gjelde fra 12. april. På Majorstuen skole og i Osloskolen har vi allerede organisert oss i stor grad slik den oppdaterte veilederen beskriver. Den viktigste endringen er at kohorter på rødt nivå skal være mindre grupper for å ivareta anbefalt avstand mellom elever i klasserommet. Vi jobber i disse dager med å ta kontakt med mulige lokaler i nærområdet for å kunne ha nok klasserom på rødt nivå, og for at flest mulig av elevene skal kunne møte fysisk på skolen.

Vi regner med at det kommer oppdatert informasjon fra Byrådet i Oslo om videre tiltak over påske, og vil gi dere informasjon så raskt vi vet hva som skjer fremover.

Trenger du, eller noen du kjenner, noen å snakke med?
Hverdagen er annerledes for alle, og alle takler det på forskjellige måter. Dersom du er/ eller har et barn/ungdom som trenger noen å snakke med i påsken, eller du har noen som du/dere er bekymret for, er det flere hjelpetilbud for barn og unge i byen vår som holder åpne i påsken. Her finner du mer informasjon om det:

Vi ønsker dere alle en god påskeferie, og håper dere kan nyte velfortjente fridager, selv om de sosiale begrensningene er strenge!

Hold dere friske, så gleder vi oss til å se dere igjen tirsdag 6. april.