Viktige svar fra foreldre

Rektor Marianne Stenberg

Svarprosent ble på 56,6 % (Osloskolen totalt har 49,8 %). Selv om vi gjerne skulle hatt høyere svarprosent og mer valide tall, vil vi definitivt bruke tid på å analysere tallene. Deres opplevelse av skolen er svært viktig for oss.

Oslosnittet

Av foreløpige hovedfunn, vil jeg dele med dere at skolens skår jevnt over ligger på over 4. På en skala fra 1 til 5 må vi definitivt kunne si oss fornøyde med dette. Skolen ligger også om lag på Oslosnittet. Begge deler er bra, men vi ser likevel områder der vi har høyere ambisjoner for deres opplevelse av trivsel, et trygt skolemiljø og kommunikasjonen mellom skole og hjem. Skolens samlede tall vil bli tilgjengelig for dere alle på skoleporten.no og på minOsloskole.no etter hvert.

Analyse

Lærerne er allerede i gang med sin trinnvise analyse og drøfter seg frem til tiltak de vil spille inn til en felles tiltaksplan for skolen. I dette arbeidet spiller FAU en viktig rolle. Rektor har hatt første møte med Trivselsgruppen i FAU, i denne saken og sammen legger vi frem tallene for et samlet FAU i neste uke. Alle oppfordres til å komme med innspill til FAU. Flere har allerede sendt sine tanker til FAU-leder Kjersti Austdal. Elevrådet vil også bidra i analysen og tiltakene legges frem for Skolemiljøutvalget i juni.

Viktig kilde

Foreldreundersøkelsen er en av mange viktige kilder til informasjon for oss, og det er viktig for meg å få frem at vi alltid ser alle skolens resultater i sammenheng. For eksempel er det naturlig for oss å ta frem tallene fra Elevundersøkelsen og interne undersøkelser når vi analyserer Foreldreundersøkelsen. Vi bruker kunnskap om klassene og enkelt elevene, vi lytter til dere individuelt og i grupper. Summen av det vi hører bruker vi til å stadig søke å forbedre oss. Kom derfor og snakk med oss om det er noe dere er urolige for eller ønsker å bemerke i en eller annen retning. Vi er her for dere og barna deres, alltid med deres beste utvikling i sikte. Igjen, takk for innspill.

Marianne rektor