Felles sangglede

Elevene på 1.-4. trinn på scenen i Marienlyst Aula under konserten I fellesskap med verden.

1.-2. trinn
Sammen med elever fra 3. og 4. trinn, sang og fremførte elevene på 1. og 2. trinn sanger og rytmevers for venner og familie.

Konserten startet med at elevene marsjerte inn med flagg, mens de sang den kjente barnesangen, Hevenu Shalom, før elevene i første klasse leste rytmevers. Deretter åpnet musikklærer Edel Norheim den "musiske blomsten" og vi fikk servert en potpurri av barnesanger, sunget av barna.

Koret Rødhettene og Ulvene, dirigert av Lidia Strand, sang to sanger for oss, før alle elevene fremførte Michael Jacksons ‘‘Heal the World’’, med tekstlesing av Kadri (3. trinn)

3.-4. trinn
Peik åpnet den andre konserten med et brak. Peik er musikkorpset til Majorstuen skole og Skøyen skole og de har også jubileum i år. De er 90 år. Peik spilte tre stykker for oss, før elevene fremførte ‘‘Heal the World’’ av Michael Jackson, med tekstlesing av Kadri (3. trinn).

Også i denne konserten ble vi servert en potpurri av barnesanger, sunget av barna, før vi  fikk vi høre to stykker på fiolin, spilt av Ida Kamilla, Josefina, Annabella, Erika (alle 4. trinn) og Mads (3. trinn). Alle fem er aspiranter på skolens talentsatsning innen klassisk musikk, Musikk på Majorstuen. Deretter gikk det over til rap og låten ‘‘Mitt Nabolag’’. Versene ble rappet av Oliver, Mathias, William, Patricia, Pandora, Capucine, Peter og Kevin (alle 4. trinn), mens resten av elevene koret i refrengene.

Begge konsertene ble avsluttet med den nye Majasangen, skrevet av musikk- og pianolærer Alexander Nickelsen og gymlærer Ove Øya.

Konfransierer for begge konsertene var Aron  og Ida Kamilla (begge 4. trinn), som ledet oss trygt og fint gjennom programmet.

Begge konsertene ble ledet av musikklærer og "primus motor" Edel Norheim, og alle sanger var akkompagnert av musikklærerne Trond Folstad (piano og gitar) og Einar Bergem (kontrabass), og undervisningsinspektør på 1.-4. trinn, Steinar Sevje (perkusjon).

I tillegg til konserten kunne publikum få med seg en liten utstilling. På scenen og langs veggene kunne man få se noe av det elevene hadde laget i høstprosjektuken, som ble gjennomført uken før konserten. Her kunne man blant annet få se dikt, flagg, fotomontasjer og to fantastisk jordkloder med flagg fra hver nasjon som er representert på Majorstuen skolen.