Åpen dør hos Thea

Thea Malde helsesøster

Inne hos Thea på Rom 1122 er det en jevn strøm av elever. Noen har spørsmål, noen vil prate og noen trenger trøst eller et plaster.

– Elevene kan komme til meg med hva det skulle være. En trenger ikke timebestilling, det er bare å komme innom, sier Thea.

Taushetsplikt

Hun har taushetsplikt og barn og unge kan pate med henne om alt.  Barna tar opp temaer som sorg, kjærlighet, spiseproblemer, problemer hjemme og mobbing.

– Her snakker vi om alt. Et av temaene som går igjen er prestasjonsangst på skolen. Det gjelder faktisk elever på de fleste trinnene, ikke bare de eldste, sier Thea.

90 prosent

Majorstuen skole har over 900 elever og Malde har en 90 prosent stilling ved skolen. Det vil si at hun er her fra mandag til og med torsdag hver uke.

– Jeg prøver å være mest mulig tilgjengelig. Men jeg er ikke alltid på kontoret. Men da er det bare å komme innom senere, sier hun.

Sykepleier

Madle har bakgrunn som sykepleier og videreutdanning som helsesøster. Tidligere jobbet hun som sykepleier på Rikshospitalet ved nevrologisk avdeling. Der jobbet hun bare med voksne.

– Jeg trives veldig godt som helsesøster. Jeg møter så mange flotte barn og unge. Her om dagen fjernet jeg en flis fra fingeren til en gutt på småtrinnet. Han ble veldig glad og takket meg med en kjempeklem. Slike ting kan jeg bli litt rørt av, smiler Thea.

Faste oppgaver

I tillegg til å ha åpen dør for elevene har Thea også en del faste oppgaver. Hun har blant annet samtaler med alle 1. klassingene og deres foresatte, vaksinering og undervisning med 3. trinn og 8. trinn. Hun har også gruppesamtaler med barn med to hjem og pubertetsgrupper i 5. trinn for jentene og 6. trinn for guttene.

– Jeg har en veldig variert jobb. Det er aldri kjedelig og det er alltid mye å gjøre, smiler hun.

Kontakt

Hvis du ønsker kontakt med Thea kan du komme innom kontoret hennes på rom 1122 i D-oppgangen i 1. etasje. Du kan også ringe henne, sende SMS eller sende epost. Hun treffes på mobil: 90695362 og på epost: theakarine@bfr.oslo.kommune.no.